onsdag 6 januari 2016

December-UFOt är klart

Med lite envishet blev pricktröjan till slut klar och jag tror att mitt sexmånaders barnbarn kommer att kunna använda den ett litet tag om hon inte spurtar alltför mycket i tillväxten.
Jag stickade runt och klippte upp efter att ha virkat innanför knäppkanterna som jag stickade innan jag klippt upp. Det kändes som ett bra sätt att sticka dem innan uppklippningen. Jag drar ju inte alls så hårt i maskorna då och behöver inte vara rädd att den virkade kanten ska lossna. Någon gång framöver ska jag sticka fler pricktröjor eftersom jag tycker att den är väldigt fin.
Tack Eva S för det här året. Det är första gången jag håller i och stickar mig igenom ett helt år i en ufo-blogg och nu hoppas jag att jag blir klar med många fler ufon i nya ufo-bloggen.

1 kommentar: