tisdag 28 juli 2015

Augusti-UFO

Det enda UFO jag har tillgång till just nu är ett par sockor till mannen. Det är inget gammalt ufo, men likväl ufo. Det är väl för det mesta de lite tråkigare stickningarna som blir ufo och det här är ett sådant.
Jag får inget flyt i stickning men jag vill ändå att han ska få fler nya sockor med aloevera i garnet. Det har visat sig vara superbra för hans fötter så i augusti ska de bli klara. Jag har stickat båda skaften och en hällapp. Så nu gäller det att sticka ytterligare en hällapp och båda fötterna. Jag stickar med garnet Austermann Step som innehåller både Aloevera och jojobaolja. Sedan mannen började använda strumpor med aloevera i garnet har hans fötter blivit mycket mindre torra och det är verkligen en fördel. Jag stickar med magic loop på stickor 2.25 mm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar