tisdag 26 maj 2015

UFO Juni

Så var det det svåra: att välja ett ufo för juni...
Följande finns att välja på:
1. Uppsalavantar (en vante klar)
2. Pebble Cliff i grönt (nästan klar med oket)
3. Outlander 2014 (har kommit ungefär en tredjedel)
4. Hubbysweater (en sidopanel klar)
5. 3 Color Cinnia Cowl (nästan halvvägs)
6. Arantröja
7. 80-talströja

Nummer 5, Cowlen kommer jag säkert att göra klart ändå. Så den är ingen idé att välja :)
Och tröjorna med nummer 6 och 7 kräver massor med tankearbete för att få rätt, så dem skjuter jag på framtiden.

Kvar att välja på är nr 1-4. Outlander-sjalen har potential att bli ett UFO. För jag gillar tyvärr inte att sticka i Donegal Tweed. Men jag gör nog klart den under sommaren.

Äldsta UFOt av 1-4 är Uppsalavantarna som jag började på 1/4-2013. Orsaken till att de blivit liggande är att jag råkade göra två vänstervantar första gången jag stickade dem. Sen stickade jag en högervante att matcha den första vänstern.
Garnet som jag använt är Visjö i svart och gradienten "Ulla"
Nu är det dags för den här vänstervanten att få en högerkompis. Jag ska se till att göra klart de här vackra vantparet i Juni!

/AlpakkaAnna




1 kommentar: