lördag 28 mars 2015

April UFO x2

Jag har bestämt mig för att repa upp en påbörjad sjal, Dew Drops, i ett mjukt yakgarn. Jag har hamnat fel i antalet maskor innan spetsbården skulle påbörjas, och därför blev den liggande som ett UFO. Sjalmönstret är jättevackert, och jag bestämde mig för att använda ett annat garn istället i en mer pigg orange färg. (Också tyvärr ett UFO, men inte för april månad.) Istället vill använda yakgarnet till en annan sjal, Cloud Illusions, som sätts upp på listan för kommande projekt.



Utöver nystandet, tänker jag också färdigställa två små muddar av tunt pälsullsgarn för att träna mig i att använda pärlor i stickandet. Jag har bara kommit halvvägs på den första.

Tror att dessa småprojekt blir lagom att hinna med i april, för jag har en annan vårsjal jag stickar på samtidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar