fredag 30 januari 2015

Mitt februari-UFO

Det blir en sjal/axelvärmare.
Blev väldigt förtjust i det här garnet i somras och startade på en trekantssjal, men nånstans så tappade jag intresset, var inte riktigt nöjd och den hamnade längst ner i stickkorgen. För ett tag sen såg jag en bild på facebook på en som stickat en axelvärmare, en väldigt trevlig modell som jag nu har startat med och hoppas få klar i februari.
Modellen är en enkel lång rektangel som man syr ihop med ena kortsidan mot slutet av den andra långsidan. På så sätt bildas en sjal som kan bäras på lite olika sätt, som en trekant fram eller bak eller på ena sidan. Hoppas jag lyckas få till den som jag vill!!!

Översta bilden visar första försöket.




Och nu har jag istället startat så här.


Bilderna gör inte färgerna rättvisa, får tänka på det när jag visar det kommande FOet :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar